از دست رفتن عضلات در دوران سالمندی | بیماری

: سرویس سلامت آکا ایران به نقل از دکتر سلام:

: از دست رفتن عضلات در دوران سالمندی

با بالا رفتن سن حجم عضلانی کمتر می شه اما میشه با تمرینات بدنسازی روند تحلیل رفتن عضلات رو کم کرد. طبق سابقه ورزشی و شدت تمرینات میشه حجم عضلات رو بالا برد. تحقیقات انجام گرفته بر پیری و ورزش شون میده که آدمایی که در سالگی خود هستن می تونن با تمرینات بدنسازی قدرت و حجم عضلانی خود رو تقویت کنن. البته لازم نیس تا سالگی صبر کرد و بعد تمرینات خود رو شروع کرد. حفظ حجم عضلانی بدن به خاطر حفظ قدرت بدنی واسه انجام فعالیتای روزانه س.

تناسب اندام
ظرفیت هوازی، بالا رفتن ضربان قلب و زمان ریکاوری همه با بالا رفتن سن تحلیل
میره. روند این تحلیل رفتن رو میشه با تمرینات ورزشی کندتر کرد. حفظ تناسب اندام افراد در این سنین می تونه بر کیفیت زندگی سالمندان اثر داشته باشه.
استراحت بیشتر
در میانسالی، ریکاور شدن و بازسازی پیدا کردن آسیبا و صدمات ایجاد شده به خاطر تمرینات شدید، مدت زمان بیشتری زمان میبره. از این رو بهتره بین روزای تمرین فاصله ایجاد شه.

این مطلب به وسیله  مجله پزشکی دکتر سلام جفت و جور شده. به کار گیری اون فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجازه

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *